Sunday, January 1, 2012

Selamat tinggal 2011,Selamat datang 2012

Assalamualaikum,


Alhmdulillah, masih diberi subsidi nyawa olehNYA untuk meneruskan hidup di tahun baru 2012. Tahun lepas banyak tinggalkan kenangan manis,pahit,masam , masin untuk semua orang. Semoga azam kita utuh di tahun masihi ini.


Pada tarikh 31/12/2011 , aku bersama - sama kawan sekolej ke Shah Alam untuk suatu program sambutan tahun baru alternatif, iaitu Karnival Generasi Idaman (GeMS). Ustaz Azhar Idrus, Zizan , Imam Muda Ashraff, Shahir, Ustaz Akhil Hayy, Sham Kamikaze dan Ustaz Syed Norhisham merupakan jemputan yang hadir untuk memeriah majlis semalam.


Sambutan sangat luar biasa dianggarkan seramai lebih 80k yang datang pada majlis meskipun terdapat juga konsert PM di I-City pada malam tu jugak. Aku berasa terharu dengan jumlah yang datang rata - ratanya orang muda memilih untuk datang ke majlis sebegini.Ini adalah hidayah ALLAH nak berikan kepada umat Islam walaupun terdapat program 'kebiasaan'.

Dimulakan dengan sembang santai oleh Imam Muda Ashraff seterusnya berhenti seketika untuk solat maghrib dan bersambung sehingga solat Isya'. Program seterusnya dengan penampilan Shahir AF bersama - sama Sham Kamikaze. Aku respek dengan penghijrahan brader Sham, berbelas tahun bermain muzik pastu ambil keputusan untuk berubah bersama ulama'. "Main muzik tu biarlah berpada-pada. Jangan sampai lagha" - Sham. Salute.

Ada sorang lagi artis yang berhijrah,Darkmie (bekas rockers 80-an) ada menyanyikan 2 buah lagu bersama - sama brader Sham. Aku tak ingat lagu apa, tapi ada satu lagu tu OST ADAMAYA.



Kemuncak program ni dimana Ustaz Azhar Idrus dengan Zizan di atas pentas. Zizan bertanyakan soalan2 yang telah terkumpul lepas tu Ustaz Azhar jawab semua. Selamba je UAI jawab. berair mata tergelak - gelak dengan soalan dan jawapan diorang. Biarpun dengan soal jawab tu, ada ilmu disebalik tawa. Insya-ALLAH.
Lepas tu, Ustaz Akhil Hayy menyanyikan lagu HambaMu  dan Barakallah (Maher Zain) selingan sebelum penutup program. 


Aku tengok Zizan dan Shahir macam sedikit insaf, merah jugak mata diorang mungkin tak pernah menyambut secara sederhana dan sebegini rupa. Pengalaman cukup bermakna jugak bagi aku, semoga program sebegini diteruskan pada tahun hadapan.


Penutup program sebagai menyambut tahun baru 2012 dengan bacaan Asma ul Husna dan doa dari UAI tanpa percikan bunga api. Hanya kalimah ilahi menjadi sebutan. Takbir!.


Less Hate, Love More.
May Peace Upon Us.
Salam
.



































2 comments:

hanim nurain (fritze) said...

suddenly rasa macam,one day I will join this :)

SYED MOHD IDHAM AL HABSHEE said...

jom pegi kuliah..:))

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...