Thursday, February 2, 2012

keHIDUPan

Assalamualaikum,

Post kali ni aku nak ketengahkan mengenai kehidupan. Hidup bukan seperti yang kita nak, tetapi DIA dah letak siap macam mana keadaan kita kat atas dunia ini. Baik buruk, jahat baik semuanya pilihan kita. DIA dah bagi jalan.

Kita seringkali mengeluh dengan keadaan kita, tak cukup itu , tak cukup ini. Padehal cuba korang fikir, masih ramai lagi menginginkan hidup seperti korang,  selesa dengan peralatan, pakaian, tempat tinggal dan macam impian mereka nak benda yang sama.

Nak selesa?., tak de masalah. Cuma kita hidup bukan lama sangat pun , sampai waktu nanti kita pon akan pergi. Hidup bersederhana sememangnya adalah yang terbaik takpayah kita terikut - ikut sangat dengan hedonisme dunia.

Jawatan, kuasa, pengaruh, posisi, kedudukan , darjat dan seribu macam gelaran atas dunia ni akan disoal siasat di padang mahsyar kelak. Takkan terlepas walau sebesar zarah sekalipun. Aku pun banyak buat salah silap dan anggaplah ini sebagai secuit pandangan ikhlas dari aku.

"Sesungguhnya ALLAH sangat suka hambaNya yang bertaubat kepadaNYA. Yang menjadi persoalan sejauhmana umat Islam boleh berbuat demikian. "   - Ustaz Azhar Idrus


May Peace Be Upon You.



1 comment:

Natasya Alhabsyi said...

Assalam..

congratulation for ur graduation,
semoga ilmu yg tlh dpelajari dpt bermanfaat, n selamat bekerjaya..
May Allah bless u~~

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...