Sunday, November 27, 2011

Tahun Baru Azam Baru

Assalamualaikum,


Sedar tak sedar kita sudahpun masuk dimensi baru,. tahun yang baru,.iaitu tahun baru Islam. Awal Muharram kembali semula. Alhamdulillah, sampai ke hari ni, ALLAH masih lagi beri kita nyawa untuk bernafas, melakukan kerja2 seharian dan rezeki - rezeki yang diberikan tanpa kita duga.


Sebagai pelajar, aku tidak terkecuali dalam hal ni. Alih - alih tengok dah pun masuk tahun 3 , final year pulak tu. Mane taknye, rase baru semalam masuk universiti, dah tahun last. How time flies very fast.(dunia semakin menuju kiamat). Semoga kita dilindungi selalu.


Azam tahun baru dulu cita-cita nak berubah menjadi lebih baik, amacam tempoh setahun tu?, ada perubahan tak?..kalau ade baguslah. Kalau takde, pikir2 la sendiri. Tahun baru sudahpun bermula, apa yang penting aku nak cakap kat sini, sampai bila nak tunggu ?, semuanya bergantung kepada diri sendiri. Nak harapkan siapa lagi?..tepuk dada, tanya iman.


Kalau dulu kita jahat, nakal kita bertukar lah kepada yang baik "sikit",.daripada suka berbohong berubah jadi orang yang jujur. Aku tahu bukan senang nak ubah benda yang dah ada dalam diri masing2. Hey, kalau kau tak cuba bila nak menjadi perangai tu. Even it takes time, atleast you are becoming a 'human' not a some hypocrites.


Man jadda wajadda ( siapa yang berusaha , raliknya akan berjaya ).


May Peace Upon You.
Salam Maal Hijrah 1433.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...